Re: oyun kuşu yarışması 2011
PUANLAMA KURALLARI
1. YERE KALIŞ PUANI : Öncelikle kuşun yere kalış puanını hak etmesi için en az 15 metre fişek yapması gerekmektedir. Puanlama ise Kuş 3 metre ile 2 metre arasına girerse puan alamaz. Kuş 2 metre ile 1 metre arasına girerse 0,5 puan alır. Kuş 1 metrenin altına girerse 1 puan alır.
2. TABAN TAKLA: Kuş her yaptığı seferde vurduğu her taban taklası için 1 puan alacaktır.
3. FIŞKIRMA TERTİBİ: Kuş yaptığı sefer sırasındaki sürati ve fışkırma düzenini içeren puandır.Kuşun fışkırma durumuna göre her sefer için 1,2,3,puanlarından birini alır.görev fişeğinde(fışkırma)hiç takla atmaz ise yaptığı fişeğe puan verilmez.
4. ATMA PUANI : Öncelikle kuşun atma puanını hak etmesi için en az 15 metre fişek yapması gerekmektedir. Puanlama ise kuş 50 metre ile 100 metre arasında mesafeden atarsa 0,5 puan alır. Kuş 100 metre üzerinde mesafeden atarsa 1 puan alır.
5. TAKLA ORANI: Fışkırma süresinde vurduğu taklanın fışkırma mesafesine yayması ve oyunlarında yaptığı taklaların standartlığı göz önüne alınarak puanlanır.Bu kategori içinde her sefer için 1,2,3 puanlardan biri verilir.
6. MESAFE PUANI: Kuş her fışkırdığı 10 metre için 1, sonraki her 5 metre için 0,5 puan daha alacaktır.
7. TAKLA BAĞLAMA PUANI : Kuş her yapmış olduğu geçerli fişeğini tamamladığı noktada bağlama taklasını attığında 1 puan almaya hak kazanır.
Bu puanların toplamı sefer puanını oluşturur.
ARTİSTİK PUANLAR
1. UÇUŞ TERTİBİ:Kuş kalktıktan sonra yükselerek mıntıkasını terk edip yaklaşık on dakika yüksek ve geniş bir saha içerisinde gezerek uçar.Böyle bir uçuş tertibi kuşta istenilen bir özelliktir.kuş her seferinden sonra tekrar eder ise böyle bir uçuş tertibi olan kuş en yüksek puanı alır.
2. SEFER ZAMANLAMASI:Oyun aralıkları eşit zamanlara (5-10 dakika)bölen yani kuşun uçtuğu süre içerisinde eşit zaman aralıklarında oyuna giren kuşun her sefer zamanlaması iyidir ve en yüksek puanı alır.
3. KANAT SESİ:Hayvanın havaya fışkırırken çıkardığı ses tonu ne kadar düzenli ve oyunu sonuna kadar bu ses tonuyla devam ettirebilen hayvan kanat sesi puanlarından en yüksek puanı alır.
4. TAKLA ADETİ:Uçuş süresince yaptığı oyunlardaki takla toplamı.
• 20-50 takla arasında ise 1 puan alır.
• 50-75 takla arasında ise 2 puan alır.
• 75 takladan fazla atmış ise 3 puan alacaktır.
5. KONMA:Oyun yaptığı halde konarken taklasız inen kuşlara iniş puanı verilmez.
Bunun yanında ;
• 1 ve 2 takla ile inen 1 puan alır.
• 3 veya daha fazla takla vurarak inen kuşlara 2 puan verilir.
• Uğraşarak inen , inmek için 3-4 defa dalıp çıkan veya çok güzel perdahlayarak inen kuşlara 3 puan verilir.
6. KALKIŞ FİŞEĞİ : Kuş kuşların içinden fişekle kalkarsa yapmış olduğu fişeğe göre puan alır.
.
7. YERDEN KALKIŞ:Yerde mevcut olan en az 10 adet kuşun arasından kuşun kaldırılması. Bu şekilde puanlamaya giren kuş artistik puanlardan 3 puan alır
Bu tip özelliklerden oluşan puanlar kuşun artistik puanlarını oluşturur.Kuş bu tip puanlardan uçuş süresince sadece 1 kez puan alır ve bu puanlar sefer puanlarına ilave edilir.Toplam yedi özellikten oluşan puanlarda artistik puanlarından her birinde kuş 1,2,ve 3 puanlarından birini alır.