tatar sedat
Üye
- Katılım
- 3 Ara 2009
- Mesajlar
- 14
- Tepkime puanı
- 0
- Yaş
- 60
- Ad Soyad
- Sedat Gençal
- Meslek
- İnş. Tek.
- İlgi Alanı
- Kediler
TAKLA UCURMA DÜZENI,
1.KUSUN KALKMASI VE ISINIP GEZMESI,
Kus sahibi ucacak Kusu yere birakir,Kusun rahatlamasini bekler ve uygun bir anda bir cubuk ile Kusun kalkmasini saglar.Bunda en güzeli Kusun perdahliyarak taklali bir sekilde havalanmasidir.
Kus kalktiktan sonra yükselerek mintikayi terk etmeli 10-15 dakika isinip yüksek ve genis bir saha icersinde gezip isinmasi en mükemmelidir.
Ucan Kusun altina 10-15 dakika sonrasi,10 adet Kus cikartilir.Sayet Kus hemen inerse, kanatlari isinmadigi nazara alinarak,5 dakika dinlendirilir ve tekrar ucurulur.Ayni sekilde inerse O Kus hakkini kayip etmis olur.
Kusun uctugu Yerde ucan Kusun yanina,yerden Kus kalkar veya kaldirilirsa veya disaridan Kus gelirde Kusa katilirsa ucurulan Kus yarisma disi kalir.
Ucan Kus 1 Saat icersinde hedefe hic oyuna girmezse,Hakem heyeti Kusu beklemeye mecbur degildir ve Kus hakkini kaybeder.
Sayet Kus cok acik ucarsa Kus sahibi Kusa,Yerdeki Kuslarla bir defaya mahsus pirilti verebilir.
2.KUSUN KAPATMASI,
Bazi Kuslar fazla yükselmez, kalktigi mintikadan fazla ayrilmaz ve Sefere gelirken gayet rahat ve yavas bir sekilde,kanatlari acik gelirler.Ama eniyisi,Kusun kalktigi mintikayi sinege cekilerek terk etmesi ve uzaktan Kanat ve kuyrugu kapatarak hedefe gelmesi,yere kisa bir mesafe kalinca saga,sola yalpa yapmasidir.
3.TABAN TAKLASI,
Kus kapatip geldiginde,yerdeki Kuslarin üzerinde Fiskirmadan önce vurdugu ilk takla oyunun tabanini teskileder.Genelde bazi Kuslar 1,bazilarida nadir olarak 2 veya 3 taban takla vurabilir,
Ama en güzeli Kusun her seferinde 1 taban takla vurmasidir.
4. CIKIS(CEKME)MESAFESI,
Sefere gelen Kus eger gencse taban takladan sonra ortalama 15 m den 50 m de cekebilir.Kus Eke ise ,10 m ile 30 m arasi cekmesi, genc Kusun 50 m cekmesinden cok daha iyidir.
5.CIKISTAKI(CEKMEDEKI)TAKLA SAYISI,
Oynayan Kus gencse,15m-50m lik bir mesafede 15 veya 20 takla vurmasi gayet normaldir. Hatta Kus bazen hirsini alamayip,bitirdikten sonra yüzüne,yüzüne takla vurabilir.Aslinda gencligin de 15-20 vurmayan bir Kus,Ekeliginde 3-4 takla bile vuramaz.Onun icindirki Eke Kusun 15 m lik mesafede4-5 takla vurmasi,genc Kusun 15-20 taklasindan daha iyidir.
6.TEPE(BAGLAMA)TAKLASI,
Sefer yapan Kus Fiskirmasini (cekmesini) bitidikten sonra,düzeltmeden önce vurdugu taklaya tepe (baglama) taklasi denir.Bu islemi en güzel Eke Kuslar yapar.Tepe taklasini yapan Kuslar, yapmayanlardan daha üstündür.
7.PERDAHLI CIKMA (CEKME),
Perdahli oynayan Kuslarin genelde Gözleri yerdedir.Sefere gelince,cekmek icin degilde inmek icin oynarlar.Ayaklarini gösterip,Kafalarini ayaklarinin arasina dogru cikartarak,bazen pedal cevirir gibi hareket ederler.Bazende saga,sola dönerek cekerler.
8. FISKIRARAK (Fisek) CIKMA,
Gercek oyun sekli Fiskirarak Cekmedir.Bu Kuslar genelde kapatip gelir,taban taklayi vurur, Kafasini havaya diker,Ayaklarini gögsüne ceker Gökyüzüne dogru bir Roket gibi cikar.Bu sekilde 20 Metre giden bir Kus , perdahli 50 Metre giden Kusdan cok cok üstündür.
9.YERE KALIS MESAFESI,
Perdahli oynayan bir Kus sifira kadar inebilir,bu sekilde oynayan Kuslar sonunda gut gibi yere konup,sahibini hayal kirikligina ugratir.Fiskirarak oynayan Kus ise genelde 1ile 2 Metreden alir ve
Genelde sahibini aldatmaz. Makbul olanida budur.
10. SEFERE GELIS ZAMANI,
Birinci seferini yapan bir Kus oyundan sonra,yükselip kalktigi mintikayi terk eder,Yavru Kus ise 3-5 Dakika sonrasi tekrar buluttan kapatip sefere gelir.(Eke bir Kusda ise 5-10 Dakikadir) Bu zamandan fazlasi seyredenleri biktirir.onun icin en iyisi budur.
11. SEFER SAYISI,
Perdahli bir Kus mintikadan fazla uzaklasmadigindan,3-5 (Ekede 5-10 Dak.) Dakikada bir sefere gelerek 30-40 sefer yapabilir.Yalniz bu tür bir oyun sekli seyredenlere fazla Zevk ve heyecan vermez. Ama gercek bir oyun Kusu,Buluttan kapatip,Tas gibi geldimi, seyredenlerin sandelyelerinden kalkmasina ve heyecan yaratmasinin,zevkine doyum olmaz.Böyle bir Kusun 15-20 sefer yapmasi,Perdahli bir Kusun 50 seferinden cok daha üstündür.
12. KONUSU,
Iyi bir sefer Kusu görevini tamamladiktan sonra,kalktigi yere harmanlayarak 7-8 taklayla inen Kustur.Bazilari bunu pek önemsemez,mühim olani yerine insin derler.Fakat basinda görevden sonra taklasiz inen Kus,sonralari hic görev yapmadan iner,bu gibi olaylar hic hosa gitmez.
En iyisi görevini bitirdikten sonra perdahliyarak,harmanliyarak taklali,yerine inen Kustur.
Sn.Muhsin UZEL’den alıntıdır.
1.KUSUN KALKMASI VE ISINIP GEZMESI,
Kus sahibi ucacak Kusu yere birakir,Kusun rahatlamasini bekler ve uygun bir anda bir cubuk ile Kusun kalkmasini saglar.Bunda en güzeli Kusun perdahliyarak taklali bir sekilde havalanmasidir.
Kus kalktiktan sonra yükselerek mintikayi terk etmeli 10-15 dakika isinip yüksek ve genis bir saha icersinde gezip isinmasi en mükemmelidir.
Ucan Kusun altina 10-15 dakika sonrasi,10 adet Kus cikartilir.Sayet Kus hemen inerse, kanatlari isinmadigi nazara alinarak,5 dakika dinlendirilir ve tekrar ucurulur.Ayni sekilde inerse O Kus hakkini kayip etmis olur.
Kusun uctugu Yerde ucan Kusun yanina,yerden Kus kalkar veya kaldirilirsa veya disaridan Kus gelirde Kusa katilirsa ucurulan Kus yarisma disi kalir.
Ucan Kus 1 Saat icersinde hedefe hic oyuna girmezse,Hakem heyeti Kusu beklemeye mecbur degildir ve Kus hakkini kaybeder.
Sayet Kus cok acik ucarsa Kus sahibi Kusa,Yerdeki Kuslarla bir defaya mahsus pirilti verebilir.
2.KUSUN KAPATMASI,
Bazi Kuslar fazla yükselmez, kalktigi mintikadan fazla ayrilmaz ve Sefere gelirken gayet rahat ve yavas bir sekilde,kanatlari acik gelirler.Ama eniyisi,Kusun kalktigi mintikayi sinege cekilerek terk etmesi ve uzaktan Kanat ve kuyrugu kapatarak hedefe gelmesi,yere kisa bir mesafe kalinca saga,sola yalpa yapmasidir.
3.TABAN TAKLASI,
Kus kapatip geldiginde,yerdeki Kuslarin üzerinde Fiskirmadan önce vurdugu ilk takla oyunun tabanini teskileder.Genelde bazi Kuslar 1,bazilarida nadir olarak 2 veya 3 taban takla vurabilir,
Ama en güzeli Kusun her seferinde 1 taban takla vurmasidir.
4. CIKIS(CEKME)MESAFESI,
Sefere gelen Kus eger gencse taban takladan sonra ortalama 15 m den 50 m de cekebilir.Kus Eke ise ,10 m ile 30 m arasi cekmesi, genc Kusun 50 m cekmesinden cok daha iyidir.
5.CIKISTAKI(CEKMEDEKI)TAKLA SAYISI,
Oynayan Kus gencse,15m-50m lik bir mesafede 15 veya 20 takla vurmasi gayet normaldir. Hatta Kus bazen hirsini alamayip,bitirdikten sonra yüzüne,yüzüne takla vurabilir.Aslinda gencligin de 15-20 vurmayan bir Kus,Ekeliginde 3-4 takla bile vuramaz.Onun icindirki Eke Kusun 15 m lik mesafede4-5 takla vurmasi,genc Kusun 15-20 taklasindan daha iyidir.
6.TEPE(BAGLAMA)TAKLASI,
Sefer yapan Kus Fiskirmasini (cekmesini) bitidikten sonra,düzeltmeden önce vurdugu taklaya tepe (baglama) taklasi denir.Bu islemi en güzel Eke Kuslar yapar.Tepe taklasini yapan Kuslar, yapmayanlardan daha üstündür.
7.PERDAHLI CIKMA (CEKME),
Perdahli oynayan Kuslarin genelde Gözleri yerdedir.Sefere gelince,cekmek icin degilde inmek icin oynarlar.Ayaklarini gösterip,Kafalarini ayaklarinin arasina dogru cikartarak,bazen pedal cevirir gibi hareket ederler.Bazende saga,sola dönerek cekerler.
8. FISKIRARAK (Fisek) CIKMA,
Gercek oyun sekli Fiskirarak Cekmedir.Bu Kuslar genelde kapatip gelir,taban taklayi vurur, Kafasini havaya diker,Ayaklarini gögsüne ceker Gökyüzüne dogru bir Roket gibi cikar.Bu sekilde 20 Metre giden bir Kus , perdahli 50 Metre giden Kusdan cok cok üstündür.
9.YERE KALIS MESAFESI,
Perdahli oynayan bir Kus sifira kadar inebilir,bu sekilde oynayan Kuslar sonunda gut gibi yere konup,sahibini hayal kirikligina ugratir.Fiskirarak oynayan Kus ise genelde 1ile 2 Metreden alir ve
Genelde sahibini aldatmaz. Makbul olanida budur.
10. SEFERE GELIS ZAMANI,
Birinci seferini yapan bir Kus oyundan sonra,yükselip kalktigi mintikayi terk eder,Yavru Kus ise 3-5 Dakika sonrasi tekrar buluttan kapatip sefere gelir.(Eke bir Kusda ise 5-10 Dakikadir) Bu zamandan fazlasi seyredenleri biktirir.onun icin en iyisi budur.
11. SEFER SAYISI,
Perdahli bir Kus mintikadan fazla uzaklasmadigindan,3-5 (Ekede 5-10 Dak.) Dakikada bir sefere gelerek 30-40 sefer yapabilir.Yalniz bu tür bir oyun sekli seyredenlere fazla Zevk ve heyecan vermez. Ama gercek bir oyun Kusu,Buluttan kapatip,Tas gibi geldimi, seyredenlerin sandelyelerinden kalkmasina ve heyecan yaratmasinin,zevkine doyum olmaz.Böyle bir Kusun 15-20 sefer yapmasi,Perdahli bir Kusun 50 seferinden cok daha üstündür.
12. KONUSU,
Iyi bir sefer Kusu görevini tamamladiktan sonra,kalktigi yere harmanlayarak 7-8 taklayla inen Kustur.Bazilari bunu pek önemsemez,mühim olani yerine insin derler.Fakat basinda görevden sonra taklasiz inen Kus,sonralari hic görev yapmadan iner,bu gibi olaylar hic hosa gitmez.
En iyisi görevini bitirdikten sonra perdahliyarak,harmanliyarak taklali,yerine inen Kustur.
Sn.Muhsin UZEL’den alıntıdır.